Sunday, August 9, 2009
ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္၏သမုိင္း
Posted on 8:19 AM by nweminthit
(၁)
ေျခာက္ကပ္ကပ္ ပန္းခ်ီကား ျပခန္းတစ္ခုထဲကုိ သူတုိ႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္စု ရည္ရြယ္ ခ်က္မရွိဘဲ ေရာက္သြားခဲ့ၾကတယ္။သူငယ္ခ်င္းေတြ အဖြဲ႕လုိက္ဆုိေတာ့ ဘာရယ္ မဟုတ္ဘဲ ေတြ႕သမွ် ၾကဳံသမွ် စကားေတြ ေဖာင္းပြလုိ႔ေပါ့။သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က ပန္ခ်ီကားတစ္ခုေရွ႕မွာ ရပ္လုိက္တယ္။ပန္းခ်ီကားထဲမွာက ယဲ့ယဲ့ကေလးတစ္ေယာက္ကုိ ေဖးမထားဟန္ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ ေဘးက သူ႔သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္သူတစ္ေယာက္တုိ႔ စကား အေျခအတင္ေဆြးေႏြးေနတဲ့ ပံုကုိ ပီပီ ျပင္ျပင္ သရုပ္ေဖာ္ထားတယ္။ကေလးရဲ႕ ပါးစပ္ကလဲ တစ္ခုခုကုိ အသံ မထြက္နိဳင္ေပမယ့္ ရြတ္ေနတဲ့ ပံု ေပၚေနတယ္။သူငယ္ခ်င္းေတြ က မွတ္ခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေပးေနၾကတယ္ ပန္းခ်ီကားေရွ႕မွာ။
(၁)သားဆုိးေၾကာင့္ ဖေအ ျဖစ္သူပါ စိတ္ဒုကၡေရာက္ေနရ ၿပီ။
(၂)တတ္သိနားလည္ မွဳ မရွိတဲ့ လူၾကီးေတြရဲ႕ လက္ထဲမွာ ကေလးေတာ့ ကံဆုိးၿပီ။
(၃)ေဘးလူတစ္ေယာက္ကုိ အကူအညီေတာင္းေနတဲ့ပံုပဲ . . .စတဲ့ မွတ္ခ်က္ေတြ နဲ႔ သူငယ္ခ်င္းအဖြဲ႕ ဆူညံေနၾကတယ္။
(၂)
ေဘးက ပန္းခ်ီဆရာပံု မေပါက္တဲ့ အဖုိးၾကီး တစ္ေယာက္က သူငယ္ခ်င္းေတြ အဖြဲ႕ဆီ ဝင္လာၿပီး ဒီပန္းခ်ီကားကုိ သူဆြဲထားတဲ့ အေၾကာင္း အျဖစ္မွန္ကုိ မွတ္တမ္းတင္ထားတဲ့ သမုိင္းဝင္ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ျဖစ္ေၾကာင္း လာၿပီး ရွင္းျပပါေလေရာ။
"ဒီပန္းခ်ီကားထဲက ကေလးတုိ႔ေခတ္က ပညာေရးကုိ ေမာင္ရင္တုိ႔ မွီမွ မမွီဘဲ။ပန္းခ်ီကုိ ဘယ္ခံစားလုိ႔ ရမလဲ။ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကုိ ခံစားတတ္ဖုိ႔ ဆုိတာ အဲဒီပန္းခ်ီကားရဲ႕ ေခတ္ ေနာက္ခံဒါေတြ လဲ သိမွ သာ ပန္းခ်ီကားရဲ႕ အႏွစ္သာရကုိ ခံစားနိဳင္တဲ့ အေၾကာင္း. ." .ပန္းခ်ီ အနဳပညာရဲ႕ အက်ယ္ ေတြ ဘာေတြ ခ်ီလာတယ္။ေျပာခဲ့ၿပီးၿပီ က်ေနာ္တုိ႔က ဘာမွ ခံယူခ်က္ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိဘဲ ေရာက္လာတာေလ။ဆိုေတာ့ စိတ္ဝင္စားပံု မရတာကုိ ပန္းခ်ီဆရာအုိၾကီးက သိပံုရတယ္။တစ္ခါတည္း စကားလြဲသြားတယ္။ပန္းခ်ီကားရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ဆီကုိ ေျပာျပပါေတာ့တယ္။
(၃)
အဘတုိ႔ငယ္ငယ္က ပညာေရးကုိ သိပ္ဦးစားေပးတဲ့ ေခတ္၊ပညာေရးေခတ္မွီမွ ကမၻာနဲ႔ ရင္ေဘာင္တန္းနိဳင္မယ္ဆုိတာလဲ လူၾကီးေတြ ကုိယ္တုိင္က လက္ခံၿပီး ကုိယ့္သားသမီးကုိ သိပ္ အေလးအနက္ထားခဲ့ၾကတယ္။အခုကေလးတုိ႔လုိ ပညာေခတ္ေရာက္ဖုိ႔ရဲ႕ အစပုိင္းေခတ္ေတြ လဲ ျဖစ္ေနတယ္ေလ။ကုိယ့္သားသမီး ဘယ္ေလာက္ေတာ္တယ္ ဘယ္ေလာက္ အရည္အခ်င္းရွိတယ္ ဆုိတာ မိဘတုိင္းေတြ႕ရင္ အဓိကေျပာစရာ အေၾကာင္းရင္း တစ္ခု ျဖစ္ေနတဲ့ေခတ္ေပါ့။အခုပန္းခ်ီကားထဲက ကေလး အေဖကုိယ္တုိင္က လဲ သိပ္ေတာ္တဲ့ သူသားအတြက္ အရမ္းဂုဏ္ယူခဲ့တဲ့ အေဖတစ္ေယာက္ျဖစ္ခဲ့သလုိ ကေလးေလးကလဲ တစ္ေခတ္မွာ တစ္ေယာက္ဆုိသလုိ သိပ္ေတာ္တဲ့ ကေလးေလး ျဖစ္ခဲ့တယ္တဲ့။ေဘးက ရပ္ေနတဲ့ သူငယ္ခ်င္းကုိ သူ႕သားေလးေတာ္ေၾကာင္း လက္ေတြ႕စမ္းျပရင္း ၾကြားမိရာက အခုလုိ အျဖစ္မ်ိဳးၾကဳံသြားခဲ့ရတယ္တဲ့။
ပန္းခ်ီဆရာအုိၾကီးက သူ႕စကားကုိ က်ေနာ္တုိ႔ အဖြဲ႕ စိတ္ဝင္စားမွဳ ရွိမရွိ အကဲ ခတ္ခ်င္ပံုရတယ္။စကားကုိ ျဖတ္ၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ကုိ တစ္ခ်က္ေဝ့ၾကည့္တယ္။က်ေနာ္တုိ႔ကလဲ သိတဲ့ အတုိင္းပဲ ျဖစ္ရုိးျဖစ္စဥ္ထက္ နဲနဲ ထူးတယ္ထင္တဲ့ အေၾကာင္းဆုိရင္ လက္တုိ႔ ညွိစရာေတာင္ မလုိဘူး။အားလံုးၿငိမ္လုိ႔ ။ပန္းခ်ီစကားၾကီးရဲ႕ စကားက အေဝးၾကီးက လြင့္လာသလုိလုိ က်ေနာ္တုိ႔ အတြက္ စူးစုိက္နားေထာင္ခ်င္စရာ ျဖစ္လာတယ္။သူ႕စကားကုိ စိတ္ဝင္စားမွန္းသိေတာ့မွ ေရွ႕ဆက္ေျပာတယ္။
"သူ႕သားက ေရွးေရွးတုန္းကေတာ့ အင္မတန္ နာမည္ၾကီးၿပီး ေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ မဟာကဗ်ာရွည္ၾကီးကုိ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ အလြတ္က်က္နိဳင္ခဲ့တဲ့ အထိ ေတာ္ခဲ့တယ္။မင္းတုိ႔ေခတ္မွာေတာ့ အဲဒီလုိ ကဗ်ာၾကီးမ်ိဳး ရွိေတာ့မယ္ မထင္ဘူး။မင္းတုိ႔လဲ အဲဒီ ကဗ်ာၾကီးကုိ ၾကားဖူးေတာ့မယ္ မထင္ဘူး။အဲဒီေခတ္ကေတာ့ ေခတ္လူငယ္ေတြရဲ႕ မသင္မေနရ အျဖစ္ မဟာ သူငယ္တန္းဆုိတဲ့ အဆင့္မွာေတာင္ ျပဌာန္းခံရတဲ့ ကဗ်ာၾကီးပဲ"တဲ့။အလြန္ဥာဏ္ထက္တဲ့ ကေလးက အဲဒီ ကဗ်ာရွည္ၾကီးကုိ အလြတ္ ေၾကလြန္းမက ေၾကညက္ေအာင္ က်က္ခဲ့မိေတာ့ အခု မင္းတုိ႔ ျမင္တဲ့ အတုိင္း အျဖစ္ဆုိးတစ္ခုကုိ ၾကဳံသြားေတာ့တယ္။ဖေအကလဲ ယူၾကဳံးမရ ၾကဳံရတယ္ သားျဖစ္တဲ့ ကေလးကလဲ အခုျမင္ရတဲ့ အတုိင္း ဒုကၡေဝဒနာကုိ အၾကီးအက်ယ္ ခံစားသြားရၿပီး ေနာက္ဆံုး လံုးပါးပါးခဲ့ရတယ္တဲ့။
ဘာဆုိင္လုိ႔လဲ လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ အားလံုး အေတြးညီညီနဲ႔ ေတြးလုိက္မိၾကတယ္။စာေတာ္ၿပီး အာဂံု အရက်က္မိရုံနဲ႔ ဒီေလာက္အထိ ျဖစ္ရသလားေပါ့။ဒါကုိ ပန္းခ်ီဆရာအုိၾကီးက ရိပ္မိပံုရတယ္။
"မင္းတုိ႔ကေတာ့ ေတြးမွာပဲတဲ့ ဘာဆုိင္လုိ႔လဲေပါ့။ဒါေပမယ့္ ဒါက အျဖစ္မွန္ပဲ"တဲ့။သူစကားကုိ ဆက္ေျပာတယ္။
"အဲဒီ ေရွးေခတ္က "အာဂံုရမွ အာဂလူ"တုိ႔ "ေၾကာင္ ပုဇြန္စား ကၽြတ္ကၽြတ္ဝါးသုိ႔ "တုိ႔လုိ တကယ္ သမုိင္းဝင္ စကားပံုေတြ ရွိတာ မင္းတုိ႔လဲ သိသားပဲ"တဲ့။ "သမုိင္းတစ္ေလ်ာက္မွာ အာဂံုသမားေတြ သိပ္ထြန္းေတာက္ခဲ့တယ္။ေခတ္ကာလနဲ႔လဲ သိပ္လုိက္ေလ်ာညီေတြ ရွိၿပီး အဲလုိ လူေတြ ဟာ အဲဒီေခတ္ရဲ႕ သူရဲေကာင္းေတြပဲ။ပန္းခ်ီကားထဲက သူ ငယ္ ္လဲ တစ္ေခတ္မွာ တစ္ေယာက္ သူရဲေကာင္းျဖစ္လာမယ့္ သူရဲေကာင္း အေလာင္း အလ်ာေလးပဲ။ရထားတဲ့ စာလံုးတစ္လံုးရဲ႕ အစေလးသာ သတိရလုိက္ အဆံုး အထိ မရပ္မနား ဥာဏ္ေျပးနိဳင္တဲ့ ကေလးမ်ိဳးပ" ဲတဲ့။" ပါးစပ္နဲ႔ဆုိၾကည့္ အစေလးသာ သူ႔ဥာဏ္ထဲေပၚ အဆံုးထိ ေအာ္တုိ မရပ္မနား ရြတ္ခ်သြားနိဳင္တယ္။အဆံုးအထိ မေရာက္မခ်င္း ရပ္မရနိဳင္တဲ့ စြမ္းရည္မ်ိဳး သူမွာ ပါရမီ ပါလာခဲ့တာ။ဒီလုိ စြမ္းရည္ထူးနဲ႔ ျပည့္လာလုိ႔လဲ အခုလုိ ဒုကၡေရာက္သြားခဲ့တယ္" တဲ့။
က်ေနာ္တုိ႔ အားလံုး ေယာင္လည္လည္ ျဖစ္ကုန္တယ္။စာရလြန္းတဲ့ ပါရမီေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္တဲ့ ေခတ္ဆုိတာ ခံစားလုိ႔ မရနိဳင္ဘူးေလ။ေခတ္ကာလ ကြာျခားသြားလုိ႔ မ်ား နားမလည္နိဳင္တာလားေပါ့။
စိတ္ထဲမွာလဲ နဲနဲ အလုပ္မ်ားေနတယ္။ဒီေလာက္ပါရမီ ပါတဲ့ ပညာရွင္ေလး ကုိ ႏွေျမာရမွာလုိ လုိ ,ေတာ္တဲ့ အတြက္ ဂုဏ္ယူရမွာလုိလုိ နဲ႔ေပါ့။ဒီပန္းခ်ီကားထဲက ကေလးက်က္ခဲ့တယ္ဆုိတဲ့ မဟာကဗ်ာၾကီးကုိလဲ နဲနဲ စိတ္ဝင္စားလာတယ္။ဘယ္လုိ ကဗ်ာမ်ိဳးလဲ ဆရာၾကီးလုိ႔ တစ္ေယာက္က မေနနိဳင္ မထုိင္နိဳင္ ေလာေမးလုိက္တယ္။
ပန္းခ်ီဆရာၾကီးက အေတာ္ ေက်နပ္သြားပံုရတယ္။သူ႔နဳတ္က ထုတ္ရြတ္ရမယ့္ ေဝါဟာရအေပၚ တန္ဖုိးထားမွဳ ဂုဏ္ယူမွဳေတြ ေလးနက္မွုေတြ သူ႔မ်က္ႏွာေပၚမွာ တရိပ္ရိပ္ ေတာက္ေနသလုိပဲ လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔သူငယ္ခ်င္းေတြ အားလံုး သိေနၾကတယ္။
"မုန္႔လံုး -ဆုိတဲ့ မဟာကဗ်ာရွည္ၾကီးေလဗ်ာ"တဲ့။ကဗ်ာ ဆရာၾကီးက ဆက္ေျပာတယ္။အခုပန္းခ်ီထဲက ကေလးက ေခတ္ အရ အာဂုံေတြ မွာ သိပ္ေတာ္တဲ့ ကေလးေလးတဲ့။အလြန္ဥာဏ္ထက္လြန္းေတာ့ စာတစ္ပုဒ္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ အစရလုိက္တာနဲ႔ အဆံုးတုိင္ နန္းစေတာ့ပ္ ရြတ္ဆုိသြားနိဳင္တဲ့ ပါရမီရွိေနတယ္။မုန္႔လံုးကဗ်ာရွည္ၾကီးကုိ သူေခတ္မွာ သူလုိ ေၾကညက္ေအာင္မရွိေလာက္ေအာင္ ရွားပါးေၾကာင္း ေျပာျပပါတယ္။
"မုန္႔လံုး စကၠဴကပ္
ၾကာကလပ္နဲ႔ ဆြမ္းေတာ္တင္
ပလႅင္ေပၚက ေျမာက္ကေလး
ခုန္ဆင္းလုိ႔ေျပး။
ဂ်ာေအး
ဂ်ာေအးကုိ သူ႔အေမရုိက္
ေမွာင္မုိက္မွာကုိ
ကုိလူပ်ိဳ ထရံေပါက္က
ေျခေထာက္ကုိ ဆြဲ
တြဲလြဲ
တြဲလြဲေရ ေနပါဦး
မုိးေတာင္က ျခဳန္း
မုန္႔လံုး . . .မုန္႔လံုးကုိ စကၠဴကပ္ . . .
ဒီလုိနဲ႔ ကေလးေလးဟာ မုန္႔လံုးေရာက္လုိက္ အဆံုးအထိ ျပန္ရြတ္လုိက္ . . . . .အဆံုးထိျပန္ရြတ္လုိက္ နဲ႔ ဘယ္လုိ မွ ရပ္မရတဲ့ အခါ ေတာ္လြန္းတဲ့ အတြက္ ပညာဥာဏ္ ပါရမီ ျမင့္မား လြန္းတဲ့ အတြက္ ဒုကၡေရာက္သြားတဲ့ အေၾကာင္း ပန္းခ်ီဆရာအုိၾကီးက ေျပာျပပါတယ္။
(၄)
က်ေနာ္တုိ႔ အတြက္ေတာ့ဒါ အထူးအဆန္း တစ္ခု ျဖစ္ေနပါတယ္။ေရွးေခတ္ရဲ႕ ပညာအတတ္လြန္ေရာဂါဆုိတာမ်ိဳးကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ေခတ္လူငယ္ေတြ စိတ္ကူး နဲ႔ေတာင္ ျမင္ၾကည့္လုိ႔ မရနိဳင္ေတာ့ဘူးေပါ့။ဒါေပမယ့္ ပန္းခ်ီဆရာၾကီးကေတာ့ ေရွးေခတ္ သူရဲေကာင္း ပံုျပင္ တစ္ပုဒ္ကုိ ေျပာေနသလုိ ေျပာျပသြားပါတယ္ . . . . . . .။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No Response to "ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္၏သမုိင္း"
Leave A Reply
အေျပာမ်ား