Thursday, October 1, 2009

တရားစခန္းမွာ

Posted on 10:03 PM by nweminthit

မၼရံသီမဂၢဇင္း၊ဧၿပီလ၌ပါ႐ိွေသာ စာေရးသူ၏ တရားစခန္းမွာ ေဆာင္းပါးႏွင့္ ပတ္သက္၍ တရားစခန္းတစ္ခုက စာေရးသူအား ဤသို႕ေရးရေကာင္းလားဟု တရားစြဲရန္ ျပဳလုပ္ေနၾကသည္ဟု ၾကားသိရပါသည္။ စာေရးသူက မည္သည့္တရားစခန္းဟု အမည္ေဖာ္ေရးသားခဲ့ျခင္း မဟုတ္ပါ။ ပုဂၢိဳလ္ေရး မေရးခဲ့ပါ။ ယခု ဤေဆာင္းပါး ေရးခ်ိန္အထိေတာ့ ဘာမွ မထူးျခားေသးပါ။ အကယ္၍ ႐ံုးမွဆင့္ေခၚလွ်င္လည္း ရင္ဆိုင္ရန္ အသင့္႐ိွပါသည္။

တရားစခန္းတစ္ခု၌ မလိုလားအပ္ေသာ အရာမ်ား ျဖစ္ေပၚရတတ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းမွာ တရားျပဆရာ (ရဟန္း၊ သံဃာ၊ လူပုဂၢိဳလ္)ႏွင့္ တရားစခန္းျဖစ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႕ (ရဟန္း၊သံဃာ၊လူပုဂၢိဳလ္)အခ်ိဳ႕တို႕၏ သတိလက္လြတ္ အျပဳအမူတို႕ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းက မ်ားပါသည္။ ဤ၌ တရားစန္းမွာ သည္လိုတရားျပ ဆရာမ်ိဳးလည္း ႐ိွပါသည္ဟု ေဖာ္ျပလုိပါသည္။ စာေရးသူႏွင့္ ထိုတရားျပဆရာရဟန္းတို႕ အကၽြမ္းတ၀င္ ခင္မင္ျခင္း( ပုဂၢိဳလ္ေရး) မ႐ိွပါ။ သို႕ေသာ္ စာေရးသူ၏ ၀ါသနာအတိုင္း ထိုရဟန္းဆရာ၏ တရားျပပံုကို ေလ့လာမိပါသည္။ စာေရးသူက ထိုဆရာ ရဟန္းေတာ္အား ဓါတ္ပံု၊ အမည္၊ေနရပ္( သီတင္းသံုးရာေက်ာင္း)တို႕ကို ေဖာ္ျပခြင့္ျပဳရန္ ေလွ်ာက္ထားပါသည္။ ခြင့္မျပဳခဲ့ပါ။

ထိုဆရာရဟန္းေတာ္ကား သက္ေတာ္ ၅၀၊ ၀ါေတာ္ ၃၀ ႐ိွပါၿပီ။ ေတာင္တြင္းႀကီး၊ ျပည္၊ေအာင္လံၿမိဳ႕သြား ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းႏွင့္ မနီးမေ၀း ေတာ႐ြာတစ္႐ြာ၏အနီး ေတာရေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုးပါသည္။ ႏိုင္ငံေတာ္ သစ္လုပ္ငန္းအဖြဲ႕မွ သစ္ထုတ္လုပ္ေရးမ်ား တစ္ခါတစ္ရံ ထိုေက်ာင္းထဲသို႕ ေရာက္သြားၾကပါသည္။ ေရေသာက္၊ အေမာေျဖ၊ ဆရာေတာ္ႏွင့္ တစ္ခါတစ္ရံေတြ႕၍ မေတြ႕ရေသာ အခါက မ်ားပါသည္။ ေက်ာင္း၌ ဘာမွ ထူးထူးဆန္းဆန္းမ႐ိွ။ ေက်ာင္းေစာင့္မ႐ိွ။ ေခြး ေမြးမထား။ တစ္ခါတစ္ရံ ေက်ာင္း၀ိုင္းအတြင္း သစ္ပင္မ်ားမွ သစ္႐ြက္ေျခာက္မ်ားကို တံျမက္လွည္း သန္႕႐ွင္းေရးျပဳလုပ္ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ သစ္႐ြက္ေျခာက္မ်ားျဖင့္ ႐ႈပ္ေပြေနတတ္ပါသည္။

ေက်ာင္းကေလး၏အနီၤးတြင္ ေရေႏြးက်ိဳမီးဖိုဟု ထင္ရသည့္ ထင္းမီးဖိုတစ္ခု၊ ၄င္းအနီး၌ တစ္ေခ်ာင္းေထာက္ သံုးခြေရအိုးတစ္လံုးတင္ စင္ကေလးႏွင့္ ေသာက္ေရအိုးတစ္လံုးမွ်သာ ႐ိွပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ထိုရဟန္းေတာ္ႏွင့္ ပက္ပင္းေတြ႕ပါက ၊ ကိုင္း.........ဒါယကာတို႕ နားၾက.........နားၾက၊ ဟုိမွာ ေသာက္ေရစင္ပါ၊ ေရေသာက္ၾကပါဟု ႏႈတ္စကားဆိုကာ တျခားဘက္လွည့္ထြက္သြားတတ္ပါသည္။ စကားမ်ားမ်ား ၾကာၾကာမေျပာတတ္ပါ။ ကားသမားမ်ားက အထာသိၾက၍ စကားမ်ားမ်ား ဆက္မေလွ်ာက္ၾကပါ။ ပါလာေသာ ေငြေၾကး၊ ၀တၳဳ၊ မုန္႕ပဲသေရစာ၊ ဖေယာင္းတိုင္၊ လက္ဖက္ေျခာက္မ်ားကို ဆရာေတာ္အား ကပ္လွဴၾကပါသည္။ ဆရာေတာ္က ေငြေၾကး၀တၳဳ လံုး၀ လက္မခံပါ။ မုန္႕ပဲသေရစာတို႕ကို ၊ ဒါယကာတို႕ ေတာထဲမွာဆာရင္ စားဖို႕ ဆိုကာ ျပန္စြန္႕ပါသည္။ ဖေယာင္းတိုင္ႏွင့္ လက္ဖက္ေျခာက္ထုပ္ကိုေတာ့ လက္ခံထားပါသည္။

ေက်ာင္းကေလးကလည္း ၄-ပင္ ေက်ာင္း၊ အင္ဖက္မိုး၊ အင္ဖက္ကာမွ်သာ။ ေက်ာင္းအတြင္း၌ သပိတ္ေျခႏွင့္ သပိတ္တစ္လံုး၊ ယပ္တစ္ေခ်ာင္းသာ ႐ိွပါသည္။ အျခား ထူးထူးေထြေထြပစၥည္း မ႐ိွပါ။ ဆရာေတာ္က ေဆးလိပ္မေသာက္၊ ကြမ္းမစားပါ။ ဆရာေတာ္ကား ေတာရေက်ာင္းကေလးတြင္ အခ်ိန္ျပည့္ တရားအားထုတ္ ေနတတ္ပါသည္။ အေရးႀကီးမွသာ ႐ြာထဲက လူႀကီးမ်ားႏွင့္ စကားလက္ခံေျပာပါသည္။ ႏြားေက်ာင္းသား၊ ထင္း႐ွာ၊ ၀ါး႐ွာသူမ်ားကို လံုး၀ စကား႐ွာမေျပာပါ။

နံနက္ ၉-နာရီခန္႕ ႐ြာဘက္သို႕ ဆြမ္းခံထြက္ပါသည္။ သပိတ္တြင္ ဆြမ္းဟင္းထည့္ရန္ သီးျခားခြက္ မပါပါ။ ဆြမ္းေရာ ဟင္းပါ တစ္ေပါင္းတည္း အလွဴခံပါသည္။ ဆြမ္းခံရာ၌ စားေသာက္႐ံုမွ် အလွဴခံပါသည္။ စားသံုး ဘုဥ္းေပးေလာက္ေအာင္ရလွ်င္ ေက်ာင္းသို႕ လွည့္ျပန္ပါသည္။ မည္သည့္ အရပ္ေဒသ၊ ေက်း႐ြာကမဆို တရားစခန္းဖြင့္၍ တရားျပသေပးပါရန္ ပင့္ပါက လုိက္ၾကြ၍ တရားျပသေပးသည္။ ဆရာေတာ္က တရားအားထုတ္မည့္သူ မည္မွ်႐ိွသနည္းဟု ေမးပါသည္။ တရားအားထုတ္မည့္သူ ၁၀ဦးမွ ၅၀ဦးအထိသာ လက္ခံ တရားျပသေပးပါသည္။

တရားစခန္း၏လက္ခံေက်ာင္း ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္တို႕ လိုလိုလားလား ခြင့္ျပဳခ်က္ကို အဓိကထားကာ တရားစခန္းဖြင့္ တရားျပေပးပါသည္။ တရားစခန္း၌ စည္းကမ္းခ်က္အခ်ိဳ႕ထားပါသည္။ တရားျပဆရာေတာ္အတြက္ ဆြမ္း၊ ဆြမ္းဟင္းမ်ား ခ်က္ျပဳတ္ မကပ္လွဴရပါ။ တရားအားထုတ္သူမ်ား တစ္ဦးခ်င္း ကိုယ့္အစီအစဥ္ျဖင့္ ကိုယ့္အစားအစာ စားေသာက္ရပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ တရားစခန္း၌ အာဟာရအတြက္ အလုပ္ မ႐ႈပ္ေတာ့ပါ။ ဆရာေတာ္မွ ဆြမ္းခံခ်ိန္တြင္ တစ္ပါးတည္း ဆြမ္းခံထြက္ကာ ရရာဆြမ္းကို ဘုဥ္းေပးပါသည္။ ေန႕ဆြမ္းတစ္နပ္သာ ဘုဥ္းေပးပါသည္။ ေန႕လယ္၊ သို႕မဟုတ္ ညေန၊ ညခ်မ္းမ်ားတြင္ အခ်ိဳရည္၊ အခ်ိဳပုလင္း၊ ဘိလပ္ရည္မ်ား မဘုဥ္းေပးပါ။ မန္က်ည္းေဖ်ာ္ရည္တစ္မ်ိဳးသာ ကပ္လွဴ၍ ဘုဥ္းေပးပါသည္။ နံနက္ေစာေစာ၌ ဆန္ျပဳတ္တစ္ပန္းကန္ ဘုဥ္းေပးသည္။

တရားစခန္းကို ၇-ရက္၊ ၉-ရက္၊ ၁၀-ရက္ သင့္သလို ဖြင့္လွစ္ျပသပါသည္။ တရားအားထုတ္လိုသူ က်ား-မ- ႀကီး- ငယ္ မေ႐ြး တရားအားထုတ္ႏိုင္ပါသည္။ ေယာဂီ၀တ္စံုကို ၀တ္ရမည္ မသတ္မွတ္ပါ။ ႐ိွပါက ၀တ္ႏိ္ုင္ပါသည္။ အျခားအ၀တ္ျဖင့္လည္း ၀တ္၍ တရားထုိင္ႏိုင္ပါသည္။ နံနက္၊ ေန႕လယ္၊ ည တရာထိုင္ခ်ိန္ သတ္မွတ္ထားပါသည္။ အာနာပါန ကစ၍ စိတ္အာ႐ံုကို စိတ္ျဖင့္ ျပန္လည္ထိန္းေက်ာင္း ေစာင့္ၾကည့္ျခင္းနည္းကို ျပသပါသည္။ အားလပ္ခ်ိန္တြင္ သီးသန္႕တရားေဟာျခင္း မျပဳပါ။ အမ်ားႏွင့္ဆိုင္ရာ တရားအားထုတ္နည္း မွားယြင္းခ်က္ ျပဳျပင္နည္းမွ်သာ ေဟာေျပာပါသည္။

တရားစခန္းသတ္မွတ္ရက္ ကုန္ဆံုးခ်ိန္မတိုင္မီ တရားစခန္းဖြင့္၍ သံုးေလးငါးရက္ ရေသာအခါ တရားစခန္းမွ ထြက္လိုက ထြက္ခြင့္၊ အိမ္ျပန္ခြင့္ေပးပါသည္။ တရားထုတ္သူက တရားျပဆရာကို မႀကိဳက္၍ျဖစ္ေစ၊ နည္းကို မႏွစ္သက္၍ျဖစ္ေစ တရားအားထုတ္မႈမွရပ္၍ သြားလိုက သြားခြင့္ေပးပါသည္။ သို႕ေသာ္ ျပန္၀င္ျခင္းကိုေတာ့ လံုး၀လက္မခံေတာ့ပါ။ စည္းမ႐ိွ ၊ ကမ္းမ႐ိွ မဟုတ္ပါ။ တရားအားထုတ္ (တရားထုိင္)ေနစဥ္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး တရားမေျပာရ၊ လ်က္ဆား မလ်က္ရ၊ မန္က်ည္းေစ့၊ ကြာေစ့ မစားရ။ တရားထိုင္နားပါက ဆရာေတာ္ႏွင့္ တစ္ဦးခ်င္း ေဆြးေႏြးႏိုင္ပါသည္။ တရားစစ္ျခင္းပါ။ ဆရာေတာ္က လိုအပ္သမွ်သာ ေျပာဆို ျပန္ၾကားပါသည္။

ဤဆရာေတာ္၏ တရားစခန္းကား ေျခာက္ေသြ႕လွသည္။ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္လွသည္။ ဘာသံမွ် မၾကားရ။ အသံခ်ဲ႕စက္ အသံုးမျပဳပါ။ ျပင္ပလူမ်ား မ႐ႈပ္ပါ။ ေ၀ယ်ာ၀စၥ ထမ္းေဆာင္စရာမ႐ိွသျဖင့္ ေ၀ယ်ာ၀စၥ ထမ္းေဆာင္ကူညီရသူမ်ား မ႐ိွပါ။ တရားပြဲတြင္ ၀တၳဳေငြေၾကး၊ ပစၥည္းပစၥယ ဘာမွ်မလို။ အလွဴခံရျခင္းလည္း မ႐ိွသျဖင့္ ဘာဂုဏ္ျပဳလႊာမွ ေပးစရာမလိုပါ။

တရားစခန္းကား ၿပီးေလၿပီ။ သိမ္းေလၿပီ။ ဆရာေတာ္အား သကၤန္း၊ မုန္႕ပဲသေရစာ စသည့္ လွဴဖြယ္၀တၳဳမ်ား ၀ိုင္း၀န္းလွဴၾကပါသည္။ လွဴဖြယ္၀တၳဳမ်ားကို အားလံုးလက္ခံ၍ တရားစခန္းေက်ာင္းထိုင္ ဆရာေတာ္အား ခ်က္ခ်င္း ျပန္လွဴခဲ့ပါသည္။ ၿပီးမွ ေရစက္သြန္းခ် အမွ်ေပးေ၀ပါသည္။ တရားျပဆရာေတာ္က အမိန္႕႐ိွသည္မွာ ရဟန္းမွာ ဘာပစၥည္းကိုမွ လိုေလးေသးမ႐ိွ၊ ၿပီးျပည့္စံုေနပါၿပီ၊ ရဟန္းက သပိတ္တစ္လံုးနဲ႕ သကၤန္းသံုးထည္႐ိွလွ်င္ ရပါၿပီ ဟု တိုတိုႏွင့္ လိုရင္း အမိန္႕႐ိွကာ ျပန္ၾကြသြားတတ္ပါသည္။

ကိုင္း....... သည္လို တရားစခန္းကေလးမ်ား တစ္ျပည္ေထာင္လံုး လိုအပ္- မလိုအပ္၊ ေကာင္း- မေကာင္း၊ သင့္- မသင့္ စဥ္းစားၾကည့္ၾကေစလိုပါသည္။ တကယ္တမ္းေျပာရလွ်င္ ဘယ္တရားစခန္းပြဲမွာ တရားအားထုတ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ တရားကို အမွန္တကယ္ ေတြ႕ျမင္ဖို႕က အဓိက မဟုတ္ပါလား။ ဒီအေၾကာင္းေၾကာင့္ ၊ ဒီအတြက္ေၾကာင့္၊ ဒီလိုတရားစခန္းဖြင့္၍ ဒီလို တရားျပတတ္ေသာ ရဟန္းပုဂၢိဳလ္မ်ားလည္း ႐ိွလ်က္ပါဟု သိၾကေစရန္ တင္ျပေရးသားရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

လင္းဦး (စိတ္ပညာ)

No Response to "တရားစခန္းမွာ"

Leave A Reply

အေျပာမ်ား

Related Posts with Thumbnails